Ring oss för att få hjälp phone 054 - 29 15 00
Ring oss för att få hjälp phone 054 - 29 15 00
  • home
  • keyboard_arrow_right
  • Planner – Ett nytt verktyg i Office 365 för samarbete
Bloggen

Vi publicerar löpande nyheter, testar eller exempel på tjänster och lösningsförslag.


Planner – Ett nytt verktyg i Office 365 för samarbete
Office 365
Planner
Samarbete
Projekt

Familjen Office365 växer och senaste tillskottet är ett verktyg för planering i en grupp.

Behovet att kunna samarbeta tvärs över företag, plattform och plats ökar allteftersom vi blir mera mobila. Microsoft Office365 Planner ger en utmärkt möjlighet till samarbeten.

Det är dags att gratulera alla som prenumererar på Office 365 Essentials, Premium, Enterprise E1-E5 och Office365 för utbildning. Alla ni får nu tillgång till Planner. Värdet av Office365 ökar lite till.

I Planner skapar man grupper, man bjuder in deltagare till gruppen, skapar arbetsuppgifter som skall göras och när de skall vara klara, man tilldelar deltagaren arbetsuppgiften och kan sedan hålla kontroll på hur jobbet framskrider.

För mig som deltagare hamnar uppgiften i min Outlook's att-göra-lista med ett datum då det måste vara klart. Jag rapporterar av mina framsteg genom att hantera inställningarna i uppgiften.

Genom projektet man planerar kan man dela dokument, anteckningar och filer. När medlemmar bjuds in skapas det automatiskt en Office 365 Grupp och via den är det enkelt att skicka mejl till alla deltagare, prenumerera på projektuppdateringar och boka eller öppna ett Skypemöte.

TILLBAKA TILL BLOGGEN
Kontakt