Ring oss för att få hjälp phone 054 - 29 15 00
Ring oss för att få hjälp phone 054 - 29 15 00
  • home
  • keyboard_arrow_right
  • Referenser
  • keyboard_arrow_right
  • Letsfaceit
format_quote

Det viktigaste för oss är kontakten och supporten. De frågor och problem vi har haft har åtgärdats snabbt och på ett tillfredsställande sätt.

 

Per Agardh, vVD


Letsfaceit

Bakgrund
Vi är distributörer av, och har nu även de senaste åren egen tillverkning av, produkter inom skönhet och kosmetik. Vi bygger alltså på två ben. Vår främsta marknad är Sverige, Danmark, Norge och Italien. Vi grundades 1995 och har sedan 2009 tagit mycket på marknaden och ökat omsättning och anställda. Vi utgår från Stockholm men har även kontor i Danmark, Norge och Italien.

Vi har byggt upp en branschvana och vi har alltid jobbat strategiskt på lång sikt. Det kan vara en utmaning att växa snabbt men med det får du rutin och erfarenhet. Självklart har vi under åren byggt upp en bas med bra medarbetare och tillsammans har vi lagt ner ett hårt arbete och gjort taktiskt bra återinvesteringar i bolaget.

Utmaningar
Vi hade vuxit och vi behövde få hjälp med hur vi lägger upp användare och deras uppgifter på ett smart sätt. Eftersom vi jobbar en del utanför kontoret behövde vi dessutom se över vår driftsplattform och hur vi skulle få tillgång till våra delade dokument. Oavsett vart användaren befinner sig ska dokumenten vara tillgängliga på ett enkelt och smart sätt. Vi ville också spara tid och fokusera mer på vår kärnverksamhet.

Det var en tillfällighet att vi kom i kontakt med Midpoint. Vi har vuxit mycket från 2009, både i omsättning och i antal anställda. För något år sedan bestämde vi oss för att leta efter en ny plattform, en ny bas för vår data och IT. Målet var att outsourca detta till en expert och underlätta för oss själva. Vi hade kontakt med fem leverantörer som fick pitcha och visa upp sina lösningar för oss. Valet föll på Midpoint då de presenterade en genomtänkt och bra offert med ett konkurrenskraftigt pris. Dessutom fick vi ett gott intryck av säljaren och övriga från Midpoint. De hade rätt lösning på våra problem till rätt pris. Vi har samarbetat i cirka ett år nu.




Lösningen

Vi valde Midpoints "Arbetsplats som tjänst". Den stora vinsten för oss är att vi har ”sparat tid”. Det vill säga, vi kan fokusera på vad vi ska göra och driva vår egen kärnverksamhet framåt. Jag upplever även att vi har fått en driftsäkrare miljö.

Alla våra medarbetare kontaktar Midpoints support direkt när det gäller IT eller datarelaterade problem eller frågor. Det känns bra att de pratar direkt med personal hos Midpoint som har hand om och kan vår data/IT. Lösningstidena är snabare och användaren kan fortare återgå till sitt arbete.

Överlag fungerar samarbetet mycket bra. Vi växer tillsammans och lär känna varandra. Det viktigaste för oss är kontakten och supporten. De frågor och problem vi har haft har åtgärdats snabbt och på ett tillfredställande sätt.


Kontakt